środa, 4 stycznia 2012

Plan i działanie, obsługa kalendarza cz.I

Żeby osiągnąć rezultaty trzeba je zaplanować i zmierzyć, aby je zaplanować i zmierzyć trzeba ustalić sobie narzędzia za pomocą, których to zrobimy.

Zacząłem pracę z kalendarzem na poważnie stosunkowo niedawno bo w 2007 roku. Wcześniej miałem kalendarz ale wpisywanie rzeczy do zrobienia "na już" i stałych punktów dnia to zaledwie początek.

W nowym roku radzę ustalić sobie powody, dla których osiągniemy konkretne rezultaty.
Przyda nam się analiza SMART  do określenia celów. Jak określić idealny cel- nie ma odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każdy ma troszkę inaczej rozumie samo pojęcie celu. Jak osiągać rezultaty? - Codziennymi drobnymi czynnościami.

Pytania do celu, które musisz sobie zadać to:
- Po co mi to? Co będę z tego mieć? Czy to jest coś czemu poświęcę rok życia? Gdzie w perspektywie 10 lat mam dojść osiągając ten cel? Jak ten cel mnie rozwinie?
- Jakie działania podejmę w tym tygodniu, żeby być troszkę bliżej tego celu? i najważniejsze moim zdaniem- jaka jest najmniejsza rzecz, którą zrobię od razu?
Czy to będzie poszukanie konkurentów przy wprowadzeniu nowego produktu.
Czy będzie to znalezienie adresów szkół językowych jeśli chcę mówić biegle w obcym języku
Czy będzie to posprzątanie pokoju przed tym jak siądziemy do pracy/nauki

Później możemy zabrać się na narzędzia i realizację, jeśli nie odpowiesz sobie na te pytania przynajmniej bardzo ogólnie - to albo zmień cel, albo zleć to komuś.

(...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz