poniedziałek, 14 marca 2011

Czym jest PR ?

Kiedy młody mężczyzna poznaje dziewczynę i mówi jej, jaki to on jest wspaniały to wtedy jest to reklama. Jeśli natomiast mówi, jak ona świetnie wygląda, to jest to promocja. Ale jeśli dziewczyna zdecyduje się na niego, bo słyszała od innego, że to sympatyczny facet, to jest to już public relations.
Alwin Munchner

3 komentarze:

  1. Marketing kobiecy

    1. Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, podchodzisz i mówisz: "Jestem dobra w łóżku". To jest Marketing Bezpośredni.

    2. Jesteś na imprezie z przyjaciółmi, widzisz atrakcyjnego faceta, jeden z twoich znajomych podchodzi i mówi: "Tamta laska jest świetna w łóżku". To jest Reklama.

    3. Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, prosisz go o numer telefonu, następnego dnia dzwonisz i mówisz: "Jestem dobra w łóżku". To z kolei jest Telemarketing.

    4. Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, rozpoznajesz go, odświeżasz mu w pamięci znajomość i pytasz: "Pamiętasz, jak dobra jestem w łóżku?" To się nazywa Customer Relationship Management (CRM).

    5. Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, wstajesz, poprawiasz ubranie i fryzurę, podchodzisz, stawiasz mu drinka. Mówisz mu, jak ładnie pachnie oraz zachwycasz się jego garniturem. Napomykasz, jak dobra jesteś w łóżku. To się nazywa Public Relations.

    6. Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, podchodzi i mówisz: "Jestem dobra w łóżku", następnie pokazujesz mu jeden sutek lub całą pierś. To jest Merchendising.

    7. Jesteś na imprezie i widzisz atrakcyjnego faceta, on podchodzi i mówi: "Słyszałem, że jesteś świetna w łóżku" - to jest uznana marka, czyli Branding.


    Marketing męski

    1. Podchodzisz do laski na imprezie i mówisz: "Jestem fenomenalny w łóżku, potrafię spędzić całą noc kochając się bez przerwy." To nazywa się Nieuczciwa Reklama i jest karane w większości krajów UE.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz to Kasiu chyba troszkę dopracować. Udanych łowów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna metafora PR'u. W bardzo prosty i zrozumiały sposób oddaje sens PR'u, który na pewno zrozumieją nawet osób nie związane z branżą PR. Super! :D

    OdpowiedzUsuń